
5. un 6. klases skolēni piedzīvo teātra burvību
1.martā 5. un 6. klases skolēni devās uz Rīgu. Mācību vizīte sākās ar Latvijas Nacionālā dabas muzeja apmeklējumu. Izglītojamie guva daudz jaunu zināšanu par Latvijas dabu un tās daudzveidību. Skolēni ar interesi pētīja dzīvnieku un augu ekspozīcijas, kā arī iepazinās ar minerālu kolekcijām un klimata pārmaiņu ietekmi uz vidi. Īpašu aizrautību izraisīja muzeja interaktīvās zonas, kur skolēni varēja praktiski izpētīt dabas procesus. Šis apmeklējums veicināja izpratni par dabas aizsardzības nozīmi un rosināja skolēnus domāt par vidi un tās ilgtspējību. Daudzi atzina, ka šī pieredze palīdzēja labāk uztvert mācību vielu un radīja vēlmi padziļināti pētīt dabaszinības.
Eskursija turpinājās ar pastaigu pie Brīvības pieminekļa, kur skolēni uzzināja vairāk par šī pieminekļa nozīmi Latvijas vēsturē. Skolēni jautāja: “Vai tiešām karavīri ir īsti? Jā, patiešām, acis mirkšķina!” Kamēr bijām pie Brīvības pieminekļa, notika goda sardzes maiņa, ko skolēni skatījās ar neviltotu interesi un aizrautību. Izskanēja jautājums: “Vai kāds no mums arī sargās Brīvības pieminekli?” Jā, jaunieši, iespējams! Brīvības pieminekļa apskate un pastaiga Bastejkalnā un Vērmaņdārzā palīdzēja labāk izprast patriotisma un brīvības vērtības. Daudzi skolēni pirmo reizi bija pie Brīvības pieminekļa, tāpēc arī viņu dzīvē šis bija svarīgs un emocionāls brīdis.
Projekts “Latvijas skolas soma” deva iespēju iepazīst Latvijas Leļļu teātra izrādi “Emīls un Berlīnes zēni”, kas saņēmusi vairākas teātra balvas un iekļauta arī mācību programmā literatūrā. Izrāde stāsta par Emīlu Tišbeinu, kurš no nelielas pilsētiņas dodas uz Berlīni. Ceļojuma laikā viņam tiek nozagta nauda, un tā vietā, lai padotos, Emīls nolemj atrast zagli. Izrādes laikā skolēni ar lielu interesi sekoja līdzi aizraujošajiem notikumiem, kas bija gan spriedzes pilni, gan humoristiski. Emīla tēls ir labs piemērs tam, kā drosme, godīgums un spēja sadarboties palīdz sasniegt mērķus. Skolēni atzina, ka viņiem ļoti patika izrādes dinamika, liela vērtība bija dzīvajai mūzikai grupas izpildījumā un izteiksmīgie tēli. Izrāde izraisīja lielu atsaucību – skolēni uzsvēra, ka tā bija aizraujoša un jautra, palīdzēja labāk izprast grāmatas sižetu un tēlu attīstību. Daži skolēni izteica vēlmi apmeklēt teātri arī turpmāk.
Skolēni atzina, ka mācību vizīte bija izzinoša un interesanta, tā palīdzēja nostiprināt zināšanas par dabu, kultūru un literatūru, kā arī deva iespēju kopīgi pavadīt laiku ārpus skolas un attīstīt sadarbības prasmes. Visi atgriezās mājās ar pozitīvām emocijām un jaunām zināšanām!
Sk. Ligita Levinska-Drozdova