Nodarbība Latvijas okupācijas muzejā
Mūsu skolas 7.a un 7.b klases skolēni 16. oktobrī kultūrprogrammas “Latvijas skolas soma” ietvaros ceļoja uz Rīgu. Rūpīgi gatavojoties un izpildot mājas darbu saņēmām arī finansiālu atbalstu no Latvijas Okupācijas muzeja. Piedalījāmies muzej pedagoģiskajā nodarbībā “Karoga stāsts” , kurā veicām Latvijas republikas karoga vēstures izpēti. Atzīmējām notikumus, kas saistīti ar karoga rašanos un tā izmantošanas pirmsākumiem.
Noskatījāmies videofragmentu „Pāri jūrai” un meklējām atbildes uz jautājumiem: Kāpēc bēgļi ņēma līdzi Latvijas karogu? Kāpēc viņi devās bēgļu gaitās un ar kādiem riskiem viņi sastapās ceļā? Noskatījāmies videofragmentu „Okupētā Latvija” un atbildējām uz jautājumiem: Kāpēc un kādos gadījumos padomju okupācijas laikā cilvēki riskēja pacelt Latvijas karogu publiskās vietās? Kāpēc padomju okupācijas gados bija cilvēki, kas neko nezināja par Latvijas republiku un tās simboliem?
Pēc nodarbībām skolēni dalījās savos iespaidos:
Linards- Gatavojoties nodarbībai, uzzināju par karoga vēsturi, kāds garš ceļš bija jānoiet.
Maksims- muzejā biju pirmo reizi, uzzināju par cilvēku izsūtījumu uz Sibīriju un dažādus karoga stāstus.
Marta – Muzejs bija mūsdienīgs, moderns, informāciju varēšu izmantot stundās.
Samanta – Muzejā bija mājīgi, sagaidīja gids, kurš visu ļoti labi mācīja un izskaidroja.
Evelīna – Manu uzmanību piesaistīja krāsas, ar kurām bija izgaismots padomju laiks muzeja ekspozīcijā.
Ričards – patika orientēšanās uzdevums, meklējot noteiktu karogu un atklājot tā stāstu.
Patrīcija – Skats no augšas visu iespaidu par muzeja iekārtojumu tikai palielināja.
Ingus – Interesanta bija puzle, ko vajadzēja salikt, lai prezentētu izvēlēto karoga stāstu un atklātu to citiem.
Ralf s- Es gribētu vēlreiz tur atgriezties kopā ar ģimeni.
Katrīna – uzzināju, cik karogs bija nozīmīgs cilvēkiem bēgļu gaitās.
Madara – bija interesanti stāsti par cilvēkiem, kuri cīnījās par Latvijas brīvību.
Ieva – iegūto informāciju izmantošu vēstures stundās.
Oskars pastāstīja par redzēto ģimenei- mammai un tētim, viņi jutās ļoti ieinteresēti.
Ceram, ka skolēni labāk iepazīs Latvijas karoga vēsturi, izzinās tā lomu, nozīmi latviešu tautas likteņgaitās. Ceram, ka muzeja apmeklējums veicinās lepnumu par valsts svētku nedēļā piesprausto sarkanbaltsarkano karoga simbola lentīti, kā arī ikdienā stiprinās mūsu skolēnu nacionālo pašapziņu un patriotismu.
Kopā vēl apmeklējām Rīgas Svētā Pētera baznīcu, lai apskatītu Vispārējiem latviešu Dziesmu un Deju svētkiem veltīto izstādi “Dziesmas spēks” un uzbrauktu baznīcas tornī, no kura pavērās plašs skats uz Rīgu.
Stāstu pierakstīja, kopā ar skolēniem uz Latvijas Okupācijas muzeju un Vecrīgas senatnes izpētē devās skolotāji Mārīte un Andris Kivlenieki.